فکر می‌کنم این چیزی است که مخاطبان می‌خواهند، درست است؟» مت Saincome، نویسنده و بنیانگذار سیستم پرداخت مستقل OutVoice، گفت.

با شروع وب، که به ماسبق آن وب 1 نامیده می شود، نسل جدیدی از نویسندگان و هنرمندان مستقل از هر ناشر، مروج یا برچسبی وارد اینترنت شدند.

با گذشت زمان، بسیاری از آنها به چهره‌های برجسته فرهنگی تبدیل شدند:

نویسندگان و ویراستاران کوری دکترو، پل فورد و کور سیچا، نوازندگان جاستین بیبر و ادل، هنرمندان کمیک کیت بیتون از “Hark! یک ولگرد» و راندال مونرو از «xkcd» و کارشناسان سیاسی آنا ماری کاکس، مارکوس مولیتزاس و جاش مارشال. همه اینها و موارد دیگر برای اولین بار در وب‌سایت‌های شخصی و شبکه‌های اولیه و به سختی تعدیل‌شده مانند بلاگر و مای‌اسپیس به اطلاع عموم رسید.

روحیه هولناک و آنارشیک وب 1 از افرادی مانند اینها سرچشمه می گیرد، بسیاری از آنها عمیقاً عجیب و غریب هستند، که با شرایط خودشان مطرح می کردند.

ماریا بوستیلوس سردبیر مؤسس alt-global Popula و تعاونی رسانه ای Brick House است.

این مقاله بخشی از هفته فرهنگ است که به بررسی چگونگی تغییر رسانه ها و سرگرمی های رمزنگاری می پردازد.

سپس وب 2 آمد و الگوریتم ها اینترنت را خوردند. فیس‌بوک، گوگل، آمازون و نت‌فلیکس اکنون به‌شدت در حال رقابت برای ثبت، ضبط و کسب درآمد هر لحظه از توجه شما به صورت آنلاین هستند، و «اینفلوئنسرها» یک پدیده بازار انبوه هستند که در مقیاس تجاری جهانی عمل می‌کنند. همانطور که کنترل پلتفرم های بزرگ سخت تر شد، آنها عجیب و غریب اصلی اینترنت را از بین بردند – توانایی طبیعی آن برای ظاهر کردن چیزهای جالب و کثیف، بی قرار و دور.

به همین دلیل است که وب 3 تنها با بازیابی راهی برای یافتن مجدد و برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان خود، به دور از دستورات پلتفرم های بزرگ شرکتی، وب 3 قبلاً چیزی از روح وحشی روزهای اولیه اینترنت را بازیابی کرده است.

این امکانات فرهنگی گسترده‌تر واقعاً در ماه مارس به من سر زد، زمانی که گروه راک مستقل Kings of Leon آلبوم جدید خود را با نام «When You See Yourself» به عنوان یک پروژه NFT ارائه کرد که از طریق شرکتی به نام YellowHeart که من هرگز نام آن را نشنیده بودم، عرضه کردند. این فروش، توکن‌های دیجیتال را نه تنها به هنر دیجیتال به سفارش همکاران قدیمی گروه، بلکه به آلبوم‌های وینیل فیزیکی، دانلود موسیقی و تجربیات مرتبط می‌کرد – بلیت‌هایی برای نمایش‌ها، در این مورد، از جمله تعداد بسیار کمی از «بلیت‌های طلایی» که به دارندگان حق می‌دهد. تا زمانی که گروه به تور خود ادامه می‌دهد، به چهار صندلی در ردیف جلو در یک نمایش تیتراژی Kings of Leon در هر شهر دنیا، یک اجرا در هر تور. همچنین شامل: یک ماشین شخصی و راننده به مدت هشت ساعت، خدمات دربان، چمدان‌های چمدان و یک ملاقات و احوالپرسی در پشت صحنه با گروه.

علاوه بر هزاران ابرو، این فروش بیش از 2 میلیون دلار جمع‌آوری کرد که 500000 دلار از آن را گروه به صندوق Live Nation’s Crew Nation برای حمایت از گروه‌های موسیقی زنده در طول همه‌گیری اهدا کرد.

اما به نظر من، نوآوری سیگنال فروش، ایجاد پیوند ناگسستنی و دائمی گروه با هر خریدار توکن است. Kings of Leon می‌تواند تا زمانی که اینترنت پابرجاست – با airdrops، هنر، موسیقی، اطلاعیه‌ها و پیشنهادات تجاری – هر زمان که بخواهند و با هر چیزی که دوست دارند، با هر طرفدار، یا زیرمجموعه‌های خاص یا همه آنها تماس بگیرند. این اتصالات به یک پلتفرم، یک برچسب یا یک ناشر تعلق ندارند. آنها متعلق به خود گروه هستند. این یک ابزار کاملاً جدید برای ارتباط فرهنگی است.

جاش کاتز، بنیانگذار YellowHeart در یک تماس تلفنی اخیر به من گفت: “خوشحالم که اینطور می بینی.” فروش پادشاهان لئون اوج سال ها تفکر او بود. اما به گفته او، اگر همه‌گیری نبود، فرصتی برای تحقق بخشیدن به چشم‌اندازش مانند آن پیش نمی‌آمد.

او گفت: «جهان به دلیل کووید گرفتار شد.

کاتز سال ها یک مدیر اجرایی و کارآفرین موسیقی و همچنین سرمایه گذار اتریوم و بیت کوین بود. در سال‌های 2017-2018، دنیای او با این درک مواجه شد که بلیط‌های توکن‌شده می‌توانند با تعیین حداکثر قیمت برای فروش مجدد در قرارداد هوشمند بلیط، با اسکالپینگ مبارزه کنند. او YellowHeart را به عنوان یک شرکت فروش بلیط مبتنی بر بلاک چین برای ارائه این ایده و بسیاری از ایده های نوآورانه دیگر به بازار تاسیس کرد. اما در سه ماهه اول سال 2020، همه گیری شیوع پیدا کرد. برنامه‌های زنده برای مدتی طولانی از بین می‌رفتند و حامیان مالی او این کار را انجام دادند.

کاتز گفت: “من مجبور شدم تمام کارکنان را رها کنم.” من مجبور بودم همه این کارها را خودم انجام دهم، اوایل تابستان 20، فقط هر روز به تنهایی سر کار می رفتم، بدون پول. اما به زودی مشخص شد که گروه‌هایی مانند Kings of Leon – که نمی‌توانستند از فروش آلبوم به روش معمول خود با تور پشتیبانی کنند – گزینه‌های انتخابی تمام شده‌اند.

برای گروهی مانند آنها، چه کار دیگری می توانند انجام دهند؟ کاتز گفت. «در ابتدا فقط یک هنر بود، سپس آلبوم را گرفتیم، و سپس سوپر تیکت‌ها… بالاخره یک جورهایی درست شد، وقتی آنها فهمیدند. آنها شرکای بسیار خوبی بودند.»

واقعاً خوشحالم که چگونه کسی که واقعاً فرهنگ و هواداری را دوست دارد و می‌فهمد، و سال‌ها به او «نه» گفته می‌شود، توانسته نظرش را ثابت کند. و کاتز فکر می کند که این نوآوری ها در رسانه ها گسترش خواهند یافت.

خوب، از او پرسیدم، این مثلاً برای مجلات چگونه کار می کند؟

مادربزرگم مشترک نیویورکر شد، همه آنها را نگه داشت و راهنمای تلویزیون را نگه داشت. این یک شکل از جمع آوری بود، و جمع آوری رسانه ها دوباره اتفاق خواهد افتاد. زمانی که سعی می‌کنید به مردم راه‌اندازی کنید [مانند دیوارهای پرداخت]، آن‌ها را به بیرون هدایت می‌کنید، نه دعوتشان به داخل. آنها رسانه های محافظت شده ای هستند که امکان احراز هویت مالکیت را فراهم می کنند. شما می توانید از هر شکلی از رسانه استفاده کنید و می توانید بگویید صاحب آن کیست.»

«شرکت‌های رسانه‌ای که بسیار با مشکل مواجه شده‌اند… اما وقتی محتوای قانع‌کننده‌ای دارید، خوانندگان می‌خواهند آن را مالک شوند. شما شروع به دیدن تاریخ خواهید کرد که متعلق به مردم است. من ممکن است یکی از 20000 نسخه نیویورکر را داشته باشم و بتوانم آن را به فرزندانم منتقل کنم… این به معنای واقعی کلمه یادبود تاریخ خواهد بود.

همچنین نگاه کنید به: ماریا بوستیلوس در مورد توکنیزاسیون روزنامه نگاری، مرگ مدنی

سپس او همان بینشی را به اشتراک گذاشت که سال ها پیش باعث مشارکت من در فضای رسانه/بلاک چین شد.

«بهترین بخش در مورد تماشای این اتفاق برای خلاقان، حذف واسطه‌های رانت‌جو است. اگر یک قطعه عالی بخوانم، می‌توانم مستقیماً از نویسنده بخرم، و این به این دلیل است که می‌خواهم ادامه دهید. نویسندگان، هنرمندان، تولیدکنندگان محتوا: مصرف‌کنندگان می‌خواهند از آنها مراقبت کنند و واسطه‌های شرکتی ارزشی را از آن استخراج می‌کنند. به عنوان یک مصرف کننده ممکن است شروع به فکر کردن کنید – اوه، من این شرکت را دوست ندارم، من چیزی را که آنها نمایندگی می کنند دوست ندارم.

“هدف YellowHeart ایجاد یک همزیستی بین هنرمندان و طرفداران است. وظیفه ما این است که از سر راه خارج شویم.»

گروه متال هانتینگتون بیچ، کالیفرنیا، Avenged Sevenfold در حال حاضر در حال ضرب و فروش 10000 توکن Deathbat در پلتفرم OpenSea است. این توکن ها بخشی از NFT، بخش مسابقه و بخشی از باشگاه طرفداران هستند. آن‌ها به دارندگان این حق را می‌دهند که خطوط را در نمایشگاه‌ها نادیده بگیرند و «خرد بلیت» حاوی نکات برجسته نمایش، دراپ‌های هوایی، هدایای فیزیکی و تخفیف‌ها و/یا فروش کالاهای خصوصی را دریافت کنند.

طرفداران ثبت‌شده می‌توانند قبل از شروع فروش عمومی در OpenSea با قیمت 0.08 ETH (حدود 326 دلار در زمان نگارش) توکن‌ها را برش دهند، اما یک تغییر دقیق وجود دارد: ویژگی‌های اولیه ویژه توکن‌ها شگفت‌انگیز است که تا دسامبر برای خریداران فاش نشده بود. 15. تعداد کمی از خوش شانس ها مزایای اضافی مانند کالاهای ویژه و بلیط های مادام العمر دریافت کردند.

در زمان نگارش این مقاله، سایت NFT گروه نشان داد که 6121 توکن ضرب شده است، که در چند روز اول فروش، تقریباً 2 میلیون دلار (با قیمت ETH امروز) به گروه رسید. مطمئناً پول خوبی است، اما افراد زیادی برای آن تلاش می کنند. Discord گروه دارای یک کانال “پشتیبانی از نعناع” است که ترن هوایی شادی و خشم را به نمایش می گذارد که برای همه کسانی که تا به حال تخته کریپتو n00b دیده اند آشنا است، با طرفدارانی که به شدت برای خرید ETH، درک قیمت بنزین، جهت یابی در OpenSea و غیره تلاش می کنند. بر.

با این حال، با این حال، واضح است که جامعه Avenged Sevenfold سرگرمی زیادی دارد. همچنین مطمئناً می‌دانم که اگر فرصتی مانند این برای من فراهم می‌شد تا در دوران کودکی، مصنوعات و تجربیات Roxy Music، Siouxsie Sioux یا Todd Rundgren را بخرم، برای این کار روی شیشه‌های شکسته خزیدم.

مت سینکام به‌عنوان یک موسیقی‌دان، و به‌عنوان روزنامه‌نگار و سردبیر وبلاگ خبری طنز پانک The Hard Times و وبلاگ رمزنگاری/قمار Hard Money، و بنیان‌گذار سیستم پرداخت آزاد OutVoice، دقیقاً در مرکز نمودار ون قرار دارد که رمزارز، فرهنگ و روزنامه نگاری به هم می رسند. این او بود که در گفتگوی اخیر به من گفت که به فروش Avenged Sevenfold نگاه کنم. او مانند آتشفشان ایده هاست.

او گفت: «موضوع متاورس اکنون فقط یک نسخه بیش از حد مهندسی شده از همه چیزهای مزخرف دوران کودکی من به نظر می رسد. من بیت کوین خریدم تا بتوانم در Second Life زمین بخرم، که یک NFT نبود، اما اینطور بود – می دانید، Second Life بسیار شبیه به آن دمو متا است که زاکربرگ به نمایش گذاشت. همه این اتفاقات، مثل 10، 15 سال پیش، درست است؟ هتل هابو، دزدان دریایی پازل، این همه دنیای مجازی مختلف. من قبیله‌های بازی داشتم، یک سرور Minecraft روی همان رایانه‌ای داشتم که وقتی در کالج بودم، بیت‌کوین استخراج می‌کردم.»

به عبارت دیگر، یک نسل کامل وجود دارد که برای آنها دنیای NFT ها از بسیاری جهات، طبیعت دوم است.

اما، Saincome اضافه کرد، یک پروژه اولیه NFT در هارد تایمز به خوبی با خوانندگان پیش نمی‌رفت و همین باعث شد که استراتژی خود را اصلاح کند.

او گفت: “من نمی خواهم همیشه دعوا کنم.” “اگر یک تجارت سرگرمی راه اندازی می کنید، به مخاطبان آنچه می خواهند می دهید… گاهی اوقات می خواهید آنها را به چالش بکشید، اما من نمی خواهم این را به عنوان ماموریت خود در زندگی قرار دهم که به تعدادی از بچه های پانک آموزش دهم، مانند بچه من بودم، در مورد رمزارز. چون می‌دانی، این یک نبرد سخت برای پیروزی است.»

«بنابراین ما Hard Money را ایجاد کردیم، جایی که نام تجاری و اخلاق ما در اطراف کسب درآمد است، این همان چیزی است که پادکست درباره آن است. و این همان چیزی است که پروژه Crypto Ponzis ما است، نسخه دوم پروژه NFT من. و آن یکی در یک ساعت فروخته شد.

او در پایان گفت: «مردم همچنین نمی‌خواهند که این امر برای محیط‌زیست فاجعه‌بار باشد. فکر می‌کنم می‌توانید به صندوق 250 میلیون دلاری NFT ریپل به عنوان مثالی برای پرداختن به آن نگاه کنید. ساختن بر اساس دفتر کل XRP از نظر زیست محیطی خطرناک نخواهد بود.”

و سپس پروژه‌هایی وجود دارد که می‌گویند نگاه کنید، می‌خواهید بخشی از یک کلوپ هواداران باشید، می‌خواهید با گروه در پشت صحنه ملاقات کنید، می‌خواهید به گروه نزدیک‌تر باشید بدون اینکه فیس‌بوک بین شما باشد، بدون اینکه توییتر بین شما باشد. شما یک رابطه واقعی می خواهید اینجوری به دست میاری نیازی نیست بگویید “این یک NFT است.”

که کاملاً با اظهارات جاش کاتز و همچنین با احساسی که من در مورد این موضوع برای همیشه داشتم مطابقت دارد. تقریباً عجیب است که مردم هر چه بیشتر یکدیگر را تکرار می کنند و به نتایج یکسانی می رسند. درست مثل روزگار اینترنت قدیم.

جاش کاتز می گوید که YellowHeart اکنون 40 کارمند دارد. “خوشبختانه ما افراد خوبی داشتیم که برگشتند. من از کسب و کار سرگرمی، هالیوود و نیویورک بسیار اشتباه فهمیدم. اما این آینده است.»

منبع : coindesk

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *