تنظیم‌کننده رقابت استرالیا متا را به دلیل تبلیغات جعلی کریپتو به دادگاه می‌کشد

ACCC تبلیغات “کلاهبرداری” تایید نشده یا تایید نشده را که شخصیت های برجسته استرالیایی مانند کارآفرین دیک اسمیت، مجری تلویزیون دیوید کخ و مایک بیرد، نخست وزیر سابق NSW را نشان می دهد، برجسته کرد.

تنظیم‌کننده رقابت استرالیا متا را به دلیل تبلیغات جعلی کریپتو به دادگاه می‌کشد

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) شرکت متا پلتفرم (فیسبوک سابق) را به دادگاه فدرال می‌برد و ادعا می‌کند که این شرکت و شعبه ایرلندی آن با انتشار تبلیغات رمزنگاری کلاهبرداری از افراد مشهور، «رفتار نادرست، گمراه‌کننده یا فریبنده» انجام داده‌اند.

برخی از کاربران صدها هزار دلار به دلیل کلاهبرداری های پیچیده و طولانی مدت مرتبط با تبلیغات از دست داده اند.

توجه به متا از ابتدای فوریه در استرالیا داغ شده است، به طوری که کوین تلگراف قبلا گزارش داده بود که ACCC در حال بررسی این شرکت بر سر تبلیغات جعلی کریپتو است. اندرو فارست، میلیاردر ماینینگ استرالیایی، همچنین علیه این شرکت به دلیل میزبانی تبلیغاتی که ظاهراً از نام او برای کلاهبرداری از قربانیان استفاده می کرد، اقدام قانونی کرد.

در اطلاعیه‌ای که اوایل امروز منتشر شد، ACCC ادعا کرد که متا “به رفتار و اظهارات نادرست یا گمراه‌کننده تبلیغ‌کنندگان کمک کرده یا آگاهانه نگران بوده است.”

ACCC تبلیغات “کلاهبرداری” تایید نشده یا تایید شده با شخصیت های برجسته استرالیایی مانند کارآفرین دیک اسمیت، مجری تلویزیون دیوید کخ و نخست وزیر سابق NSW، مایک بیرد را برجسته کرد.

رگولاتور اعلام کرد که این تبلیغات حاوی پیوندهای مشکوکی است که کاربران را از فیس بوک به سمت یک مقاله رسانه ای جعلی سوق می دهد که نقل قول هایی منتسب به یک شخصیت عمومی ظاهراً “طرح ارز دیجیتال یا پول سازی” را تأیید می کند.

در این اطلاعیه آمده است: «سپس از کاربران دعوت شد تا ثبت‌نام کنند و متعاقباً توسط کلاهبردارانی که از تاکتیک‌های فشار بالا مانند تماس‌های تلفنی مکرر برای متقاعد کردن کاربران برای واریز وجه به طرح‌های جعلی استفاده می‌کردند، با آنها تماس گرفتند.

راد سیمز، رئیس ACCC سخنان خود را زیر پا نگذاشت، زیرا اظهار داشت که “متا مسئول این تبلیغاتی است که در پلتفرم خود منتشر می کند” و این شرکت با شکست در حذف آنها از نظر مالی سود می برد:

این یکی از بخش‌های کلیدی کسب‌وکار متا است که تبلیغ‌کنندگان را قادر می‌سازد تا با استفاده از الگوریتم‌های فیس‌بوک، کاربرانی را هدف قرار دهند که به احتمال زیاد روی پیوند موجود در آگهی کلیک می‌کنند تا از صفحه فرود آگهی بازدید کنند. این بازدیدها از صفحات فرود از طریق تبلیغات درآمد قابل توجهی برای فیس بوک ایجاد می کند.

در یک مثال تکان دهنده، ما از مصرف کننده ای آگاه هستیم که به دلیل تبلیغ نادرست یکی از این کلاهبرداری ها به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری در فیس بوک، بیش از 650000 دلار از دست داده است. این مایه شرمساری است.»

مارک زاکربرگ می گوید اینستاگرام به زودی NFT ها را اضافه می کند

ACCC استدلال می کند که رفتار این شرکت قانون مصرف کننده استرالیا (ACL) یا قانون کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC قانون) را نقض کرده است و به دنبال “اعلامیه ها، دستورات، مجازات ها، هزینه ها و سایر دستورات” است.

منبع : cointelegraph

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *